Αφιέρωμα στο 58ο Ράλλυ Αιγαίου
29/01/2022ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 1
23/11/2022Το “Ράλλυ Αιγαίου” συνέχισε την ιστορική του διαδρομή
«Κανένα Ράλλυ Αιγαίου δεν μοιάζει με τα προηγούμενα»,λένε οι εραστές της διοργάνωσης, και έχουν δίκιο. Κανένα αγώνας δεν μοιάζει με τον προηγούμενο γιατί το Ράλλυ Αιγαίου είναι σαν το πέλαγος του: γεμάτο εκπλήξεις. Μόνο που η φετινή έκπληξη άκουγε στο όνομα νέος κορωνοϊός που ‘έδεσε’ στη στεριά εκατοντάδες ιστιοπλοϊκές διοργανώσεις ανά τον κόσμο.
Οι άνθρωποι του Πανελληνίου Ομίλου Ανοικτής Θαλάσσης προκειμένου να δώσουν στους ιστιοπλόους την ευκαιρία να πάρουν μέρος στον ιστορικό αγώνα αλλά και για να μη διακόψουν το σερί των διοργανώσεων αποφάσισαν οι κούρσες να έχουν αφετηρία τα νερά του Φαληρικού Όρμου και τερματισμό τον Ναό του Ποσειδώνα. Το “57ο Ράλλυ Αιγαίου” όμως είχε και άλλη μία ιδιαιτερότητα: ήταν αφιερωμένο στο Επετειακό Έτος “Θερμοπύλες – Σαλαμίνα 2020”. «Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε επίσκεψη στην Ικαρία και τη Φολέγανδρο και τερματισμό στο Σούνιο. Η πανδημία μάς ανάγκασε να αλλάξουμε αυτόν τον σχεδιασμό για να αποφύγουμε πιθανές δυσάρεστες επιπτώσεις από τον συγχρωτισμό, περίπου, 300 ιστιοπλόων στα δύο νησιά. Ετσι, προγραμματίσαμε δύο ιστιοδρομίες με συνολική απόσταση περισσότερα από 300 ν.μ., χωρίς σταθμούς σε νησιά», δήλωσε στη
συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΠΟΙΑΘ Ιωάννης Μαραγκουδάκης.Στις 11 Ιουλίου τα ιστιοφόρα έπλευσαν δια του στενού Ψυττάλειας –
Αταλάντης προς τον όρμο Αμπελάκια και μπροστά στον Τύμβο των Σαλαμινομάχων ήταν σα να γύρισε το ρολόι του χρόνου 2500 χρόνια πίσω. Από το σκάφος του προέδρου του Ομίλου “Water Gypsy”. Ο κ. Μαραγκουδάκης, σαν άλλος κήρυκας, απήγγειλε το «Ὦ παῖδες Ἑλλήνων, ἴτε, ἐλευθεροῦτε πατρίδ᾽, ἐλευθεροῦτε δὲ παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τε πατρῴων ἕδη, θήκας τε προγόνων· νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών»,το οποίο αποτελεί μέρος της τραγωδίας του Αισχύλου “Πέρσαι”, και μέσα από αυτήν ο αρχαίος τραγωδός περιγράφει το ιστορικό γεγονός. «Χαίρομαι που το Ράλλυ Αιγαίου έγινε ιδανικός πρεσβευτής για το Επετειακό Έτος “Θερμοπύλες – Σαλαμίνα 2020”, με τους ιστιοπλόους μας που, ανοίγοντας τα πανιά τους, σφραγίζουν την ιστορική συνέχεια του λαού μας στη θάλασσα. Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας, μία από τις σπουδαιότερες ναυμαχίες της παγκόσμιας ιστορίας, μας κληροδότησε ιδέες και αξίες που μας δείχνουν τον μόνο δρόμο που μπορεί να μας οδηγήσει σε ένα καλύτερο αύριο», ανέφερε, μεταξύ άλλων,
στο μήνυμά της η πρόεδρος της Τιμητικής Κοσμητείας του Επετειακού Έτους “Θερμοπύλες – Σαλαμίνα 2020” Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη.
Μπροστά από τον Τύμβο των Σαλαμινομάχων, στον όρμο Αμπελάκια, εκτός από τα σκάφη της διοργάνωσης του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης υπήρχαν και νεαροί αθλητές του κανό – καγιάκ και της ιστιοπλοΐας από ομίλους της Σαλαμίνας, οι οποίοι μετείχαν στο τελετουργικό που περιελάμβανε, εκτός από τον παιάνα των Σαλαμινομάχων, και ρίψη στεφανιού στη θάλασσα. Την εκδήλωση παρακολούθησαν από τη στεριά δεκάδες κάτοικοι από το νησί του Αίαντα. «Αποτελεί μεγάλη χαρά για τον δήμο μας συμμετοχή του στον ιστορικό αγώνα του ΠΟΙΑΘ. Ως δήμος έχουμε προγραμματίσαμε εκδηλώσεις που ήταν αντάξιες των 2500 χρόνων από την Επέτειο της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας αλλά και του αγώνα που περικλείει τόσα συμβολικά μηνύματα», υπογράμμισε ο δήμαρχος Σαλαμίνας Γεώργιος Παναγόπουλος.
Μετά το πέρας της απόδοσης των τιμών, τα ιστιοφόρα κατευθύνθηκαν νοτίως της Ψυτάλλειας όπου ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης Π.Ν. έδωσε την κανονιά που σηματοδότησε την εκκίνηση της διοργάνωσης. «Εφέτος ήταν ένα ξεχωριστό Ράλλυ Αιγαίου καθώς συνδυάστηκε με τα 2500 χρόνια της Επετείου της Μάχης της Σαλαμίνας. Εμείς είμαστε επηρεασμένοι γιατί πολλές φορές κάνουμε τις προπονήσεις και τα μαθήματα στον χώρο που είχε γίνει η ναυμαχία. Είναι ιδιαίτερα συγκινητικό. Σίγουρα θα ήταν καλύτερα να πηγαίναμε στα νησιά αλλά προτεραιότητα έχει η ασφάλεια. Εδώ θα
είμαστε και θα πάμε και στα νησιά όταν το επιτρέψει η νόσος του νέου κορωνοϊού», δήλωσε στον “Ιστιοπλοϊκό Κόσμο” ο Παύλος Κούρκουλος. Για πρώτη φορά με δικό τους σκάφος πήραν μέρος στο Ράλλυ Αιγαίου οι Τάκης Μάντης – Παύλος Καιαλής. Οι πρωταθλητές των 470 με το γαλανόλευκο Velos στο Ράλλυ Αιγαίου, και με ένα νεανικό πλήρωμα, βρέθηκαν ύστερα από τις δύο πρώτες κούρσες να ‘οδηγούν’ τον στόλο της 57ης διοργάνωσης του Πανελληνίου Ομίλου Ανοικτής Θαλάσσης. Οι δύο πρώτες ιστιοδρομίες κρίθηκαν στις λεπτομέρειες. Οι εναλλαγές της έντασης και της διεύθυνσης του ανέμου πρόσφεραν την ευκαιρία στους αγωνιζόμενους να δείξουν τη ναυτοσύνη τους, σε μία απόσταση, περίπου, 130 ν.μ. Η ιστιοδρομία είχε ενδιάμεση βαθμολογική πόρτα στο Σταυρονήσι. Νικητής της πρώτης κούρσας στα Performance αναδείχθηκε το πλήρωμα του σκάφους OPTIMUM 3 – Samos Steamship (Χάρης Μαυρογιώργης – Βαγγέλης Νικολόπουλος). Η 2η είχε τερματισμό το Σούνιο και οι Μάντης – Καγιαλής ήταν αυτοί που ξεχώρισαν. Στα Sport, όπου η διαδρομή ήταν μικρότερη (81 ν.μ.), πρώτευσε το πλήρωμα του σκάφους Ventus (κυβερνήτης Μιχάλης Κλούβας), μετά από την επικράτησή του και στις δύο ιστιοδρομίες. Στην κατηγορία Double – Handed, το Kymatoligi με τον Θάνο Ανδρόνικο και τον Γαρύφαλλο Αλλαγιάννη νίκησε και στις δύο κούρσες.
Η εκκίνηση της 3ης ιστιοδρομίας διεξήχθη με μπουνάτσα, η οποία είχε μετατρέψει τον Σαρωνικό σε… γαλάζια λίμνη. Η Επιτροπή Αγώνων της διοργάνωσης, παρά τις δύσκολες για ιστιοπλοΐα καιρικές συνθήκες, κατάφερε να δώσει την εκκίνηση των ιστιοδρομιών την κατάλληλη χρονική στιγμή, αφού είχε προηγηθεί, σχεδόν, μισή ώρα αναβολής. Το στεφάνι αυτό, ερρίφθη στα ιερά νερά της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας στην επέτειο των 2.500 ετών, από τον πρόεδρο του Πανελληνίου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης Ιωάννη Μαραγκουδάκη, κατά την εκκίνηση του 57ου Διεθνούς Ιστιοπλοϊκού Ράλλυ Αιγαίου 2020. Iστιοπλοϊκός Kόσμος 45 διοργανωτές επέλεξαν να ακολουθηθεί η εναλλακτική διαδρομή, που είχε προβλεφθεί σε περίπτωση μπουνάτσας, η οποία ήταν μικρότερη
κατά 20 ναυτικά μίλια. Έτσι, τα ιστιοφόρα, μετά τη βαθμολογική πόρτα στη Σύρο, δεν πέρασαν γύρω από τη Σίφνο αλλά γύρω από τη Σέριφο. Σε όλη τη διάρκεια της ιστιοδρομίας, οι αυξομειώσεις των ανέμων ήταν σαν να προκαλούσαν αλλά και να δοκίμαζαν τις δυνάμεις και την υπομονή των αγωνιζομένων. Οι αλλαγές της διεύθυνσης του ανέμου κράτησαν τα πληρώματα σε εγρήγορση, τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και της νύχτας. Μέχρι το Ατσιγκανόκαστρο της Σύρου, όπου με την πόρτα ολοκληρωνόταν η τρίτη ιστιοδρομία της διοργάνωσης, τα δύο μεγάλα σκάφη του στόλου, το Bullet και το Optimum 3 – Samos Steamship, βρίσκονταν συνεχώς κοντά αλλά το Optimum 3 – Samos Steamship ήταν αυτό που τελικά κυριάρχησε. Η συνέχεια εξελίχθηκε εντελώς διαφορετική. Στην πλεύση προς το Σούνιο, και ιδιαίτερα κάτω από τη Σέριφο, υπήρχαν κομμάτια με απόλυτη άπνοια με αποτέλεσμα τα 52άρια να μη μπορούν να κινηθούν γρήγορα. Το γαλανόλευκο Velos των ολυμπιονικών Τάκη Μάντη και Παύλου Καγιαλή ‘ροκάνισε’ σιγά σιγά
τη διαφορά του χρόνου με τα προπορευόμενα και αναδείχθηκε νικητής στην ιστιοδρομία από τη Σύρο μέχρι το Σούνιο. Στη γενική κατάταξη το Optimum 3 – Samos Steamship και το Velos ισοβάθμησαν στην πρώτη θέση έχοντας από δύο πρωτιές έκαστο. Τελικά, ο νικητής κρίθηκε από το καλύτερο αποτέλεσμα στις άλλες δύο κούρσες του αγώνα με αποτέλεσμα το πλήρωμα του Optimum3 να προσθέσει ακόμη ένα τρόπαιο στη συλλογή του. Το Bullet με κυβερνήτες τον ολυμπιονίκη Δημήτρη Δεληγιάννης και τον Σίμο Καμπουρίδη είχε τον καλύτερο συνολικό χρόνο (54 ώρες, 46 λεπτά 14 ΄΄) και κατέκτησε το βραβείο Line Honours.
Στα Sport, οι καιρικές συνθήκες δυσκόλεψαν περισσότερο τα πληρώματα αυτής της κατηγορίας διότι τα σκάφη είναι πιο βαριά και κινούνται δύσκολα με λίγο αέρα. Νικητής στη γενική κατάταξη είναι το Ventus με κυβερνήτη τον Μιχάλη Κλούβα. «Το Ράλλυ Αιγαίου απαιτεί υπομονή και επιμονή. Επιστρατεύουμε τις δυνάμεις μας και κάνουμε επιλογή θέσεων σε μία υδάτινη σκακιέρα ενώ και εμείς είμαστε πιόνια. Είναι σα να παίζεις σκάκι επί 36 ώρες. Για εμάς αποτέλεσε μεγάλη τιμή που βρεθήκαμε απέναντι
σε τόσο έμπειρους ιστιοπλόους», υπογράμμισε ο Μιχάλης Κλούβας.
Ανατροπή υπήρξε στην κατηγορία Double Handed, μία κατηγορία που διεξήχθη για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε τόσο μεγάλη απόσταση. Το Kymatoligi, το οποίο θεωρείτο φαβορί για την πρωτιά, δεν έτρεξε στις δύο τελευταίες κούρσες επειδή μετά την εκκίνηση έπαθε μία ζημία στη μαΐστρα. Νικητής αναδείχθηκε το Kallisti με τους Θάνο Γκίκα και Κώστας Λιάγγης.«Ήταν ένας δύσκολος αγώνας αλλά γεμάτος με ιστιοπλοϊκό ενδιαφέρον. Ελπίζω ότι αυτή η κατηγορία θα συνεχίσει να υπάρχει στο Ράλλυ Αιγαίου γιατί μας βοηθάει να γίνουμε καλύτεροι», δήλωσε ο Θάνος Γκίκας. Και αυτή η διοργάνωση είχε τις δικές της στιγμές που πρόσθεσαν
τα ιδιαίτερα κομμάτια τους στο παζλ του ιστορικού θεσμού. Στέλιος Μπόνας με τη συμμετοχή του διεκδίκησε μία θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες ως ο μεγαλύτερος εν ενεργεία ιστιοπλόος που παίρνει μέρος σε διεθνείς ιστιοπλοϊκές διοργανώσεις. «Έχουμε στείλει στην Επιτροπή που ασχολείται με τα Ρεκόρ Γκίνες το αίτημα και μας έχουν ζητήσει να καταθέσουμε οπτικοακουστικό υλικό ώστε να τεκμηριωθεί. Στο φετινό Ράλλυ Αιγαίου συλλέγουμε αυτό το υλικό. Η θέση που διεκδικεί είναι ως ο μεγαλύτερος σε ηλικία ιστιοπλόος που είναι ενεργός και αγωνίζεται σε τόσο δύσκολους αγώνες», δήλωσε ο Αλέξης Μπόνας, γιος του Στέλιου Μπόνα και, επίσης, αθλητής της ιστιοπλοΐας.
Όπως και πέρυσι, έτσι και σε αυτή τη διοργάνωση διεξήχθη διαγωνισμός ζωγραφικής. Νικήτρια ήταν η Μαρία Μάρκου από το σκάφος iSail Sailing Team. Ο Αρχηγός ΓΕΝ, αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ, τίμησε την επέτειο των 2500 ετών της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας, δίνοντας την εκκίνηση του 57ου Ράλλυ Αιγαίου από την γέφυρα της ΤΠΚ “Δανιόλος”. 46 Iστιοπλοϊκός Kόσμος
Και αυτή τη χρονιά, η ‘αυλαία’ της διοργάνωσης έπεσε στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου. Την Τελετή Απονομής τίμησαν με την παρουσία τους ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ, η βουλευτής Κυκλάδων Κατερίνα Μονογυιού, η Γενική Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Χριστιάνα Καλογήρου, ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού Γεώργιος Μαυρωτάς, αξιωματικοί των Ε/Δ κ.α.
«Ελλάδα και θάλασσα είναι έννοιες αλληλένδετες. Θα ήθελα να συγχαρώ τον Πανελλήνιο Όμιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης αλλά και όλους όσοι αγωνίστηκαν. Μία από τις βασικές παραμέτρους και στρατηγικές του Υπουργείου είναι και η αναβίωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων καθώς είμαστε το σημαντικότερο ναυτικό έθνος στον πλανήτη», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Την ευχή το επόμενο Ράλλυ Αιγαίου να ‘δέσει’ στα νησιά του Αιγαίου Πελάγους έδωσε η βουλευτής Κυκλάδων Κατερίνα Μονογυιού: «Αυτή τη χρονιά το Ράλλυ Αιγαίου δεν ταξίδεψε στα νησιά μας. Εύχομαι την επόμενη χρονιά να ανοίξει πανιά με σταθμούς στα πανέμορφα νησιά του Αιγαίου μας. Το Ράλλυ είναι μία διοργάνωση που ενισχύει την οικονομία των νησιών μας και αποτελεί σημείο αναφοράς για την αγωνιστική ιστιοπλοΐαστο Αιγαίο Πέλαγος. Συγχαρητήρια στους διοργανωτές που κατάφεραν
να συνεχίσουν τον θεσμό κάτω από τόσο δύσκολες συνθήκες».Και το 57ο Ράλλυ Αιγαίου υποστήριξε την καμπάνια του ΠΟΙΑΘ “Να σώσουμε τις θάλασσες μας“, η οποία πραγματοποιείται με τη βοήθεια της Helmepa, με εκστρατεία ενημέρωσης στους ιστιοπλόους του Ναυτικού Ομίλου Βουρκαρίου της Σαλαμίνας ενώ τα είδη εστίασης που χρησιμοποιήθηκαν στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου ήταν βιοδιασπώμενα.
Πώς είδαν το Ράλλυ Αιγαίου οι κυβερνήτες του βάθρου των νικητών
Το 57ο Ράλλυ Αιγαίου και η ομάδα Velos
Το Ράλλυ Αιγαίου όπως όλοι γνωρίζουμε είναι ένας ιστορικός αγώνας, ο οποίος απαιτεί καλό προγραμματισμό και υπομονή μέχρι την
τελευταία στιγμή. Μετά την πρωτόγνωρη φετινή εμπειρία για όλους μας και την αποστασιοποίηση ήταν μια καλή ευκαιρία να βρεθούμε και πάλι με καλούς φίλους και συναθλητές και να ταξιδέψουμε, να αγωνιστούμε μετρώντας τις δυνάμεις μας με τους πιο έμπειρους ιστιοπλόους. Αγωνιστήκαμε με ένα σχετικά νέο για εμάς σκάφος με μια δυνατή ομάδα που ενέπνεε σιγουριά ώστε να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα μπράτσα του φετινού Ράλλυ Αιγαίου. Ενός διαφορετικό από τα προηγούμενα αλλά εξίσου απαιτητικού. Ο ΠΟΙΑΘ με την πολύ έμπειρη ομάδα που διαθέτει πήρε δυναμικές και σωστές αποφάσεις αλλάζοντας έγκαιρα τις διαδρομές. Με τον τρόπο αυτό έδωσε στις ομάδες την ευκαιρία να αγωνιστούν στο άθλημα που αγαπούν εκκινώντας από τον Σαρωνικό Κόλπο και τερματίζοντας στο Σούνιο κάτω από τον Ναό του Ποσειδώνα ώστε να τρέξουμε μεγάλες διαδρομές προς τις Κυκλάδες και ως το Μικρολίμανο και όχι από νησί σε νησί ως είθισται. Όλο αυτό δημιούργησε έναν ασφαλή και οικονομικό αγώνα και φυσικά έδαφος για αυξημένες συμμετοχές. Ίσως αυτό
να μην φάνηκε λόγω της τωρινής κατάστασης, αλλά είναι ένα Format που θα έπρεπε να εξεταστεί για τα μελλοντικά Ράλλυ Αιγαίου.
Οι καταστάσεις αλλάζουν και προσαρμόζουμε τις συνήθειες μας σε αυτές Ίσως ένας αγώνας που δεν θα απαιτεί άδειες από τις εργασίες των αγωνιζομένων και οικονομικότερος για όλους κάνοντας τη συμμετοχή πιο ασφαλή χωρίς να χάνεται η ουσία που φυσικά είναι η συμμετοχή και η απόλαυση ενός δύσκολου αγώνα. Μια πρόταση θα ήταν η εκκίνηση να γινόταν από άλλο λιμάνιτης Αττικής (Olympic Marine) για να φτάσουν τα σκάφη και σε πιο απομακρυσμένα νησιά.
Η τηλεοπτική ευελιξία και η συνεισφορά των ιστιοπλόων
Από το 2015 και το 52ο Ράλλυ Αιγαίου, στο 2020 στο 57ο. Ίδιος ακριβώς, αναγκαστικά, σχεδιασμός του αγώνα από τον διοργανωτή Πανελλήνιο Όμιλο Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης και ίδια ευελιξία στην τηλεοπτική παρουσίασή του από τα κανάλια Novasports που τα τελευταία 8 χρόνια έχουν την ευθύνη της αποκλειστικής μετάδοσης του κορυφαίου ιστιοπλοϊκού γεγονότος στην ανοικτή θάλασσα. Και η φετινή διοργάνωση ανέδειξε την εμπειρία που έχει πλέον του Π.Ο.Ι.Α.Θ. να χειρίζεται κρίσεις και προβλήματα με άμεσες και αποτελεσματικές αποφάσεις στη θάλασσα και στη στεριά. Όταν το καλοκαίρι του 2015 η Ελλάδα ταλανιζόταν από τα capital control, ο Π.Ο.Ι.Α.Θ. προσάρμοσε τα αγωνιστικά δεδομένα στις ανάγκες των ιστιοπλόων. Δεν έβαλε παύλα στη μακρόχρονη ιστορία του Ράλλυ και έδωσε το δικαίωμα σε όλους όσοι θα ήθελαν να ανοίξουν πανιά στο Αιγαίο να το κάνουν. Το ίδιο έκανε τότε και η τηλεοπτική παραγωγή των καναλιών Novasports. Προσάρμοσε τα τηλεοπτικά της ‘θέλω’ στο νέο format των αγώνων και για δύο Σαββατοκύριακα ‘γέμισε’ τις τηλεοράσεις με θάλασσα.
Η ίδια επιτυχημένη συνταγή λειτούργησε και το 2020. O covid-19 μπορεί να στέρησε τη δυνατότητα από το Ράλλυ να ταξιδέψει, όπως είχε προγραμματιστεί, στην Ικαρία και στην Φολέγανδρο, ωστόσο οι ιστιοπλόοι δεν έμειναν σπίτια τους. Τηρώντας όλα τα υγειονομικά πρωτοκόλλα ο Π.Ο.Ι.Α.Θ. έβγαλε τον αγώνα σε δύο Σαββατοκύριακα με τη Novasports Sailing Team να παρακολουθεί μίλι προς μίλι τις προσπάθειες των ιστιοπλόων. Δεν ήταν εύκολο εγχείρημα γιατί είναι διαφορετική η ποιότητα αλλά και
η ποσότητα εικόνας που γράφουν οι κάμερες στα νησιά και διαφορετική αυτή που μπορείς να γράψεις σε μια εκκίνηση ή σε έναν τερματισμό στο Σούνιο. Το 57ο Ράλλυ όμως είχε και πάλι τους αφανείς, ιστιοπλοϊκούς, συνεργάτες που έκαναν και πάλι τη διαφορά. Έχουμε ξαναγράψει πολλάκις ότι κάθε δουλειά στηρίζεται στην ομάδα. Και αυτήν την ομάδα την έχει κτίσει σε στέρεες βάσεις η διοίκηση του Π.Ο.Ι.Α.Θ. Επενδύει στους επαγγελματίες του είδους αλλά ξέρει ότι έχει τη συμπαράσταση και τη συνεργασία όλων όσοι εμπλέκονται ενεργά στη διοργάνωση. Ο υπεύθυνος των εικονοληπτών Βασίλης Πάζας με τους συνεργάτες του Νίκο Γκλαβά, Δημήτρη Τοκούρογλου και Θανάση Ζημιανανίτη έφεραν και πάλι εικόνα υψηλής ευκρίνειας στις τηλεοράσεις σας, ο μοντέρ Άγγελος Κακουλαντωνάκης την ‘έδεσε’ μαγικά, αλλά την ξεχωριστή πινελιά στην τηλεοπτική παραγωγή έδωσαν οι ίδιοι οι ιστιοπλόοι.
Η συνεισφορά τους, ειδικά στο 57ο Ράλλυ, ήταν μεγάλη. Με τις μικροκάμερες που τους εφοδίασε ο υπεύθυνος επικοινωνίας Πάνος Δημητρακόπουλος, οι ιστιοπλόοι χρωμάτισαν και έντυσαν τηλεοπτικά τη διοργάνωση με υλικό που …μύριζε θάλασσα.
Κάπως έτσι κύλησε, τηλεοπτικά, ένα ακόμη Ράλλυ Αιγαίου. Με έξι συνολικά εκπομπές που έπαιξαν στον τηλεοπτικό αέρα των καναλιών Novasports, αλλά για μια ακόμη χρονιά ήταν ελεύθερες προς θέαση τόσο στο youtube και στο site novasports.gr.
Ήταν η όγδοη συνεχόμενη χρονιά που Π.Ο.Ι.Α.Θ. και Nova ‘συνέπλευσαν’ στην ιστορική διοργάνωση του Ράλλυ Αιγαίου.
Ενέργειες marketing στο πλαίσιο του 57ου Ράλλυ Αιγαίου
Οι αναπάντεχες αλλαγές που έφερε στη διαδρομή του 57ου Ράλλυ Αιγαίου ο Covid-19, δεν δημιούργησαν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στις σχεδιασμένες από τη διοργάνωση ενέργειες marketing, τόσο για την προβολή του χορηγού και των υποστηρικτών, ούτε για τις ενέργειες που σχεδιάστηκαν από κοινού με την HELMEPA και είχαν να κάνουν με θέματα προστασίας του περιβάλλοντος.
Περιβαλλοντικό σεμινάριο στον Ν.Ο.Β. Σαλαμίνας
Η πρώτη ενέργεια που σχεδιάστηκε με την HELMPEPA πριν την εκκίνηση του 57ου Ράλλυ Αιγαίου ήταν ο
καθαρισμός της περιοχής που βρίσκεται ο Τύμβος των Σαλαμινομάχων. Όμως η περιοχή ήταν ήδη σε άριστη κατάσταση με τη φροντίδα του δημάρχου Σαλαμίνας και έτσι η ενέργεια μεταφέρθηκε στον Ναυτικό Όμιλο Βουρκαρίου στη Σαλαμίνα, όπου σε συνεργασία με τον ναυτικό όμιλο, τα εξιδεικευμένα στελέχη της HELMPEPA, έκαναν μια παρουσίαση των απαιτούμενων ενεργειών για την προστασία του περιβάλλοντος και τα θετικά από αυτό αποτελέσματα στους μικρούς αθλητές και τους γονείς του Ομίλου. Επίσης ο εκπρόσωπος του ΠΟΙΑΘ και του Ράλλυ Αιγαίου ανέπτυξε στο ίδιο ακροατήριο τις αλλαγές της διαδρομής του αγώνα, το σημείο εκκίνησης κάτω από τον Τύμβο ώστε να μπορέσουν να την παρακολουθήσουν, καθώς και όλες τις ενέργειες που θα γίνονταν στη συνέχεια, μιας και το Ράλλυ ηταν αφιερωμένο στους εορτασμούς από τα 2.500 χρόνια της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας.
Οι άνθρωποι της ομάδας που προβάλλει τη διοργάνωση
Για την προβολή του 57ου Ράλλυ Αιγαίου σε κάθε μορφής ΜΜΕ, από τις εφημερίδες και τα social media, έως την τηλεόραση, όπως η Nova, αλλά και τα ελεύθερα κανάλια που υποστήριξαν τη διοργάνωση,εργάστηκε μία ομάδα από 11 επαγγελματίες όπου και αναφέρονται στον παρακάτω πίνακα με τις ιδιότητές τους.
Η ομάδα Επικοινωνίας & Marketing
• Παναγιώτης Δημητρακόπουλος – Επικεφαλής της ομάδας
Επικοινωνίας & Marketing (Paralos Events & Design)
• Σπυριδούλα Σπανέα – δημοσιογράφος Υπεύθυνη Γραφείου Τύπου
• Νίκος Αλευρομύτης – www.alen.gr – φωτογράφος διοργάνωσης
• Δημήτρης Ιωαννίδης – δημοσιογράφος Υποστήριξη Γραφείου Τύπου
• Παντελής Λώλης – δημοσιογράφος Nova Υπεύθυνος τηλεοπτικήςπαραγωγής
• Βασίλης Πάζας – εικονολήπτης
• Δημήτρης Τοκούρογλου – εικονολήπτης
• Νίκος Γλαβάς – ηχολήπτης
• Βαγγέλης Φραγκούλης – φωτογράφος συνεργάτης
•Βαγγέλης Ρασσίας – φωτογράφος συνεργάτης
• Δέσποινα Ρενιέρη – Web Developer Υποστήριξη ιστοσελίδων
Πόσοι ‘παρακολούθησαν’ τη διοργάνωση από το διαδίκτυο
Το 57ο Ράλλυ Αιγαίου όπως είναι πλέον καθιερωμένο, εκτός από την επίσημη σελίδα της διοργάνωσης που έχει στο διαδίκτυο
www.aegeanrally.gr, έχει και τις ανάλογες σελίδες στα Social Media όπου προβάλλει από την αρχή μέχρι το τέλος και για την ακρίβεια όλο Iστιοπλοϊκός Kόσμος 53 το έτος τις δραστηριότητες γύρω από το Ράλλυ Αιγαίου. Όπως συνηθίζουμε κάθε και χρόνο έτσι φέτος δημοσιοποιούμε τα στοιχεία επισκεψιμότητας των σελίδων αυτών, αποδεικνύοντας την τεράστια αγάπη του κοινού για τον αγώνα.
Επισκέψεις στην ιστοσελίδα: 6.444 χρήστες
Επισκέψεις στο σημείο παρακολούθησης των σκαφών:11.568 από 2.450 χρήστες
Social Media
Facebook: 163.500 Views
(Mέση θέαση ανά Post 40.100 άτομα)
(Μέση αλληλεπίδραση ανά post 45.400 άτομα)
Instagram: 1.109 Followers
Twitter: 438 Followers
(Μ/Ο ανά Post 650 άτομα)
Τα συλλεκτικά μπλουζάκια
Όπως κάθε χρόνο η διοργάνωση του Ράλλυ Αιγαίου προσφέρει στους συμμετέχοντες το γνωστό πλέον συλλεκτικό λευκό T-shirt, πού φέτος είχε μία επιπλέον ιδιαιτερότητα. Στην πλάτη υπήρχε η ζωγραφιά και η νέα διαδρομή αποτυπωμένη από τον νικητή του διαγωνισμού ζωγραφικής Νίκο Περβανά και πλήρωμα του σκάφους ΚΟΡΜΟΡΑΝΟΣ, που έγινε το 2019 στην Αστυπάλαια, πρώτο σταθμό του 56ου Ράλλυ Αιγαίου με την ευγενική υποστήριξη της χορηγού εταιρείας Jotun. Όμως ένα δεύτερο εξ ίσου συλλεκτικό μπλουζάκι δόθηκε στα πληρώματα αυτή την φορά με την ευγενική χορηγία της Κοσμητείας ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ –ΣΑΛΑΜΙΝΑ, 2500 ΧΡΌΝΙΑ, που στην πλάτη είχε τυπωμένο το σήμα που δεν είναι άλλο από το ανάγλυφο του Charles Lenormant που βρίσκεται στο Μουσείο της Ακρόπολης.
Αντιηλιακά και γυαλιά ηλίου τα επιπλέον δώρα προς τα πληρώματα
Ο υποστηρικτής της διοργάνωσης, και διεθνούς φήμης εταιρεία καλλυντικών KORRES, προσέφερε για μία ακόμα χρονιά μία
εξαιρετικά χρήσιμη συλλογή αντηλιακών καλλυντικών που λόγω και των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικράτησαν τα δύο
σαββατοκύριακα του αγώνα, φάνηκαν εξαιρετικά χρήσιμα σε όλους όσοι αγωνίστηκαν. Τέλος όπως και το 2019 ή χορηγός εταιρεία Jotun, προσέφερε σε όλα τα πληρώματα τα συλλεκτικά γυαλιά ηλίου για την προστασία των ματιών τους κάτω από τον ήλιο του Αιγαίου, που αποδείχτηκαν εξαιρετικά χρήσιμα και έγιναν για δεύτερη χρονιά ανάρπαστα, αφού πλέον όπως και τα T-Shirt, εξελίσσονται σε συλλεκτικά αντικείμενα της διοργάνωσης.
Διαγωνισμός Ζωγραφικής
Για δεύτερη χρονιά διοργανώθηκε οδιαγωνισμός ζωγραφικής αυτή τη φορά στο κτήριο του ΠΟΙΑΘ με τα πληρώματα
να ζωγραφίζουν για το σχέδιο που θα υπάρχει στο συλλεκτικό μπλουζάκι του 58ου Ράλλυ Αιγαίου του 2021, πάντα
με τη χορηγία της Jotun Hellas, πού φέτος ήταν για 5η χρονιά χορηγός του Ράλλυ Αιγαίου. Από τις αθλήτριες που
συμμετείχαν μετά από ψηφοφορία στα social media της διοργάνωσης επελέγη το σχέδιο της Μαρίας Μάρκου,
πλήρωμα του σκάφους ISAIL, το οποίο και βραβεύτηκε στην τελετή απονομής που έγινε στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου.
Ενέργειες για το περιβάλλον
Το γεγονός ότι δεν επισκέφτηκε νησιά το 57ο Ράλλυ Αιγαίου δεν επηρέασε καθόλου την περιβαλλοντική συνείδηση των πληρωμάτων.
Η διοργάνωση όπως και το 2019, μοίρασε σε όλα τα συμμετέχοντα σκάφη και για τα δύο σαββατοκύριακα, ειδικές βιοδιασπώμενες σα-
Iστιοπλοϊκός Kόσμος 55 κούλες απορριμμάτων ώστε σε αυτές να συλλέξουν όλα τα ανακυκλούμενα απορρίμματα τους, όπως οι πλαστικές φιάλες νερού και τα κουτάκια αναψυκτικών που χρησιμοποίησαν. Με τη βοήθεια πάντα της HELMEPA, το οικολογικό πρόγραμμα που τρέχει ο ΠΟΙΑΘ τα τελευταία χρόνια με τον τίτλο #ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ_ΜΑΣ και
παρά τις δυσκολίες του Covid-19, δεν σταματά να υλοποιείται.
Υβριδικά αυτοκίνητα υποστήριξης (KIA)
Με την αλλαγή της φετινής διαδρομής και τον τερματισμό στο μαγευτικό Σούνιο, έγινε επιτακτική η ανάγκη αυτοκινήτων υποστήριξης για
την ομάδα επικοινωνίας του Ράλλυ Αιγαίου. Την ανάγκη αυτή κάλυψε με μεγάλη χαρά η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία KIA, με την παροχή δύο υβριδικών αυτοκινήτων από την ελληνική αντιπροσωπεία με τα οποία η ομάδα επικοινωνίας διάνυσε αρκετές φορές τη διαδρομή Μικρολίμανο – Σούνιο και πίσω αφήνοντας ένα εξαιρετικά μικρό ανθρακικό αποτύπωμα και αυτό στο πλαίσιο των ενεργειών προστασίας του περιβάλλοντος από τη διοργάνωση.Τα δύο αυτοκίνητα KIA ήταν τα KIA NIRO HYBRID, που αποδείχτηκαν εξαιρετικό βοήθημα για την ομάδα επικοινωνίας της διοργάνωσης που μεταφέρει σημαντικό αριθμό εξοπλισμού.
Προβολή από τις εφημερίδες ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ & SPORTIME
Δύο εφημερίδες ήταν και φέτος χορηγοί επικοινωνίας για το 57ο Ράλλυ Αιγαίου.Η κορυφαία πολιτική εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, που φιλοξενούσε όλα τα δελτία τύπου της διοργάνωσης καθώς και πέντε καταχωρίσεις στη διάρκεια δύο εβδομάδων. Η τελευταία καταχώριση φιλοξενούσε τους νικητές με φωτογραφία τους σκάφους και ονομαστικά όλο το πλήρωμα στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ έκδοση της. Επίσης και η αθλητική εφημερίδα SPORTIME, είχε την ίδια προβολή για τη διοργάνωση όπως και για τους νικητές του αγώνα με τις καταχωρίσεις που σχεδίασε η εταιρεία επικοινωνίας Paralos Events & Design που έχει και την όλη δημιουργική ευθύνη για το 57ο Ράλλυ Αιγαίου.