ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 8
26/01/2023Διαδρομή 61ού Ράλλυ Αιγαίου
07/02/2023Αφιερωμένο στη μνήμη της “Σφαγής της Χίου” – (1822-2022)
Με νέες ιδέες και χορηγό για 7η συνεχόμενη χρονιά την πολυεθνική εταιρεία χρωμάτων JOTUN, προκηρύχθηκε φέτος το 59ο Ράλλυ Αιγαίου, ο μοναδικός παραδοσιακός καθαρόαιμος αγώνας ανοιχτής θάλασσας που έχει απομείνει στην Ελλάδα.
Πρώτη αλλαγή από τις προηγούμενες διοργανώσεις η επιλογή ενός μόνο νησιού – σταθμού και δεύτερη η αλλαγή της ημερομηνίας νωρίτερα το καλοκαίρι 11-20 Ιουνίου. Ο Πανελλήνιος Όμιλος Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ) αφιέρωσε την εφετινή διοργάνωση του Ράλλυ Αιγαίου στη μνήμη της “Σφαγής της Χίου” (1822). Έτσι λοιπόν ο σταθμός ήταν το “Νησί της μαστίχας” η πανέμορφη σε στεριά και σε θάλασσα Χίος.
Στη συνέχεια των φετινών αλλαγών, η εκκίνηση δόθηκε για πρώτη φορά μπροστά από τον Ναό του Ποσειδώνα, στο Σούνιο. 9 σκάφη σε 2 κατηγορίες ( 5 PERFORMANCE και 4 SPORT) έφθασαν το Σάββατο 11 Ιουνίου στις 14. 00 κάτω από τον ναό. Όμως η κακοκαιρία “Genesis” που επικρατούσε στην περιοχή ήθελε να δοκιμάσει τους ιστιοπλόους πριν το σήμα της εκκίνησης με ένα δυνατό μπουρίνι.Η Επιτροπή Αγώνων έδωσε μια μικρή αναβολή ώστε να περάσουν τα καιρικά φαινόμενα και λίγα λεπτά μετά δόθηκε η εκκίνηση της πρώτης ιστιοδρομίας με προορισμό το λιμάνι της Βολισσού στη δυτική Χίο,απόστασης 104 ν. μ.
Μετά το ακρωτήριο του Σουνίου τα σκάφη ακολούθησαν διαφορετική τακτική. Κάποια σκάφη πέρασαν μεταξύ Αττικής και Μακρονήσου τα υπόλοιπα άφησαν τη Μακρόνησο αριστερά και ταξίδεψαν κοντά στις στεριές της Άνδρου. Όσα προτίμησαν να κρατηθούν κοντά στην Εύβοια ταλαιπωρήθηκαν αλλά όλοι όταν πήραν τον αέρα του Αιγαίου στο πέρασμα στο Κάβο Ντόρο διέσχισαν με γρήγορες ταχύτητες το πέλαγος μιας και η πλεύση ήταν ανοιχτή πλαγιοδρομία. Η ένταση του ανέμου τη νύχτα ήταν από 15 έως 20 κόμβους και το φεγγάρι διευκόλυνε τους ιστιοπλόους.
Κανονιά στο λιμάνι της Βολισσού πήρε στις 1:42 το OPTIMUM S SAMOS STEAMSHIP. Οι τερματισμοί συνεχίστηκαν όλη τη νύχτα μέχρι
και τις 18. 00 το απόγευμα της Κυριακής. Πρώτη θέση στη βαθμολογία στα Performance πήρε το σκάφος VELOS με κυβερνήτες τους ολυμπιονίκες Τ. Μάντη – Π. Καγιαλή. ενώ στη βαθμολογία στα SPORT πρώτευσε το σκάφος TRINITY, συμμετοχή από την Αυστρία.
Η τοπική κοινότητα και ο Πολιτιστικός Σύλλογος της Βολισσού καλωσόρισαν τη Δευτέρα το πρωί τα πληρώματα του Ράλλυ Αιγαίου με ένα πλούσιο πρωινό με τοπικά προϊόντα. Στη συνέχεια, οι ιστιοπλόοι καθάρισαν την παραλία Μάνανδρος, στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής δράσης του Π. Ο. Ι. Α. Θ. “Να Σώσουμε Τις Θάλασσές Μας“.
Την επόμενη ημέρα, Τρίτη, τα σκάφη πήραν εκκίνηση έξω από το λιμάνι της Βολισσού για την τοπική ιστιοδρομία με διαδρομή προς τη βραχονησίδα Βενέτικο στα νότια της Χίου και επιστροφή στη Βολισσό, απόστασης 48,5 ν. μ. Στη διαδρομή προς το Βενέτικο επικράτησαν ισχυροί βόρειοι άνεμοι που έφθαναν τους 30 κόμβους και ευνόησαν τα σκάφη που κρατήθηκαν ανοιχτά στο πέλαγος. Τα σκάφη που κρατήθηκαν κοντά στις στεριές της Χίου ταλαιπωρήθηκαν από κοψίματα του αέρα ο οποίος μειώθηκε αρκετά στο καβατζάρισμα της βραχονησίδας. Στην επιστροφή προς τη Βολισσό, πλεύση όρτσα, πάλι ευνοήθηκαν τα σκάφη που κρατήθηκαν στο πέλαγος. Κανονιά πήρε το OPTIMUM S-SAMOS STEAMSHIP στις 17:50 το απόγευμα. Στη βαθμολογία στα Performance πρώτο ήρθε το σκάφος PEGA της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων με κυβερνήτη τον Θοδωρή Τσουλφά και πλήρωμα αξιωματικούς και τεταρτοετείς δοκίμους της ΣΝΔ. Στα Sport πρώτο στη βαθμολογία το σκάφος SUNFIZZ από τη Μυτιλήνη με κυβερνήτες τους Ευστράτιο & Δημήτριο Πάλλη
Το πρωί της Τετάρτης, ο πρόεδρος του Π. Ο. Ι. Α. Θ. Ιωάννης Μαραγκουδάκης, εκπρόσωποι των τοπικών αρχών και των πληρωμάτων των σκαφών, μετέβησαν στο μνημείο της “Σφαγής της Χίου” στον κάβο Μελανιό όπου πραγματοποιήθηκε εκ μέρους του ΠΟΙΑΘ κατάθεση στεφάνου.Η Τετάρτη επίσης ήταν ημέρα ψυχαγωγίας για κυβερνήτες, πληρώματα και όλους τους συντελεστές της διοργάνωσης. Όλοι πέρασαν αξέχαστα στην εκδρομή που οργάνωσε ο Όμιλος με επίσκεψη σε αξιοθέατα του νησιού (Πυργί, Μεστά, Νέα Μονή), μπάνιο στην παραλία Αγία Φωτιά και δείπνο με ένα θαυμάσιο ηλιοβασίλεμα στα ορεινά Αυγώνυμα.
Πέμπτη πρωί στις 11. 00 δόθηκε εκκίνηση για τη δεύτερη τοπική ιστιοδρομία προς σημείο στροφής στον όρμο των Ψαρών και
επιστροφή, απόστασης 33 ν. μ. Επεισοδιακή εκκίνηση με αρκετά πρόωρα σκάφη και κόψιμο του αέρα στη γραμμή εκκίνησης. Δυνατό μελτέμι επικράτησε και σε αυτή τη διαδρομή με τα σκάφη να ταξιδεύουν όρτσα προς τα Ψαρά και να επιστρέφουν πρύμα. Κανονιά το OPTIMUM S-SAMOS STEAMSHIP στις 14:15, γρήγορη κούρσα, στις 17: 00 είχαν τερματίσει όλα τα σκάφη. Στη βαθμολογία στα Performance πρώτο ήρθε και πάλι το σκάφος PEGA ενώ στα Sport πρώτο στη βαθμολογία το σκάφος WATER GIPSY με κυβερνήτη τον Ι. Μαραγκουδάκη.
Το ίδιο απόγευμα οργανώθηκε και ο καθιερωμένος πλέον διαγωνισμός ζωγραφικής, που χορήγησε για 4η χρονιά η JOTUN. Tα πληρώματα, κλήθηκαν να σχεδιάσουν το θέμα που θα κοσμεί τα συλλεκτικά μπλουζάκια του 60ου Ράλλυ Αιγαίου του 2023 και επτά ιστιοπλόοι και δύο μέλη του πληρώματος του συνοδευτικού σκάφους ΑΤΛΑΣ 1 του Πολεμικού Ναυτικού, πήραν μπλοκ ζωγραφικής, μολύβια και μπογιές και ξεδίπλωσαν το ζωγραφικό τους ταλέντο. Την τελευταία βραδιά στη Χίο, οι τοπικές αρχές διοργάνωσαν στο λιμάνι της Βολισσού την απονομή των επάθλων για όλες τις ιστιοδρομίες που διεξήχθησαν η οποία πλαισιώθηκε με παραδοσιακούς χορούς και φιλοξενία των πληρωμάτων με τοπικές γεύσεις.
Την Παρασκευή το πρωί στις 11:20 δόθηκε η εκκίνηση για την ιστιοδρομία της επιστροφής από τη Χίο με τερματισμό στο Σούνιο. Ο δυνατός βοριάς που πέρασε και τους 30 κόμβους σε κάποια σημεία, με πλεύση ανοιχτή πλαγιοδρομία βοήθησε τα σκάφη να κροσσάρουν γρήγορα το Αιγαίο και μετά το στενό του Καφηρέα να ανοίξουν μπαλόνια προς τη Μακρόνησο. Ο αέρας, αρκετά πεσμένος καθώς έδυε ο ήλιος, έπαιζε παιγνίδια τακτικής μέχρι τον τερματισμό στο Σούνιο.
Τον στόλο του Ράλλυ Αιγαίου συνόδευσε το Πλοίο Γενικής Υποστηρίξεως του Πολεμικού Ναυτικού “Άτλας Ι”. Το πλοίο αγοράστηκε
το 2019 από το Ίδρυμα Π. Λασκαρίδης και παραδόθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό στις 2 Δεκεμβρίου 2019.
Κανονιά το OPTIMUM S-SAMOS STEAMSHIP στις 19:17 ενώ τα υπόλοιπα σκάφη τερμάτιζαν μέχρι τις 2:00 μετά τα μεσάνυχτα. Το
OPTIMUM S κέρδισε και στη βαθμολογία την τέταρτη ιστιοδρομία ενώ το WATER GIPSY κέρδισε πάλι στα SPORT. Με την τελετή απονομής των επάθλων έκλεισε στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου η διοργάνωση του 59ου Ράλλυ Αιγαίου. Όλοι οι ιστιοπλόοι που συμμετείχαν στο Ράλλυ, νικητές και μη, ένοιωσαν τη γλυκιά αίσθηση της ολοκλήρωσης ενός ακόμα απαιτητικού ταξιδιού στα νερά του Αιγαίου και προσμένουν από τον ΠΟΙΑΘ την ανακοίνωση για το επόμενο Ράλλυ – θεσμό που κλείνει του χρόνου 60 χρόνια .
Ραλλυ Αιγαίου από τη σκοπιά ενός ερασιτέχνη
Μόλις έμαθα ότι το φετινό ράλλυ θα πήγαινε Χίο, χάρηκα πάρα πολύ. Έχω ακούσει τόσα για το νησί, έχω τόσους φίλους που έχουν σπίτι εκεί, οπότε η ευκαιρία ήταν μπροστά μας. Φέτος πάμε Χίο!
Οι γνωστές προετοιμασίες, έλεγχος σκάφους όπως πάντα, αλλά η στενωπός φέτος ήταν η αναζήτηση πληρώματος. Τελικά στο παραπέντε βρήκαμε πάλι αρκετούς άξιους. Αυτή τη φορά όμως μεγαλώσαμε και τον αριθμό, είμασταν οκτώ.
Η εκκίνηση στο Σούνιο είχε κάποια απρόοπτα. Πρώτον ένα μεγάλο μπουρίνι που πλησίαζε απειλητικά. Ευτυχώς είχε ξεθυμάνει όταν μας έφτασε. Αλλά στο πεντάλεπτο, σπάει ένα εξάρτημα της προέκτασης. Ευτυχώς είχαμε ένα ανταλλακτικό από την παλιά
προέκταση. Ένας τιμόνευε με τη λαγουδέρα, και δύο ακολουθούσαν το τιμόνι με τα κατσαβίδια και κλειδιά να βιδώσουν το εξάρτημα.. ήθελε βίντεο η φάση αυτή… Μετά την εκκίνηση με σχεδόν μπουνάτσα αφού είχε περάσει το μπουρίνι, είχαμε την ωραιότερη φωτογραφία κάτω από τον ναό με το ελαφρύ μπαλόνι. Το κυνήγι είχε αρχίσει. Μέχρι τον Κάβο Ντόρο ήταν νορμάλ τα πράγματα. Πριν βραδιάσει μια καλή μακαρονάδα αναπτέρωσε το ηθικό όλου του πληρώματος. Στο πέλαγος έξω άρχισαν να αγριεύουν τα πράγματα. Η νύχτα σκοτεινή, και ο αέρας να φτάνει τα εφτά μποφόρ, ευτυχώς από το πλάι. Οπότε πήραμε την απόφαση, μία μούδα, και το μικρό μπαλόνι θυέλλης. Αυτό μας ανέβασε στους 10-11 κόμβους, τρώγαμε συνέχεια μικρά broach επειδή το κύμα μας έπαιρνε το πηδάλιο, μόλις έπεφτε λίγο ο αέρας, αλλά η μούδα τα έσωνε, και καταφέρναμε να ποδίζουμε χωρίς μεγάλες περιπέτειες ή απώλεια ταχύτητας. Κοινώς πετάγαμε.. Το βασικό όμως η απόσταση από τους μπροστινούς μίκραινε, και η απόσταση από τους πίσω μεγάλωνε ραγδαία. Δυστυχώς όμως λίγα μίλια πριν τον τερματισμό η Χίος έκοψε τον αέρα, έτσι μας έπιασαν πάλι οι πιο πίσω και εμείς κολλήσαμε στους μπροστινούς.Aυτή ήταν μια συναρπαστική νύχτα από πλευράς ναυτοσύνης και ιστιοπλοΐας, άσχετο εάν δεν καταφέραμε τίποτα.Στις άλλες ιστιοδρομίες, πήγαμε πιο συντηρητικά, για τα Ψαρά π.χ. το μπαλόνι το σκεφτόμαστε, αλλά μείναμε με τα μικρά φλοκάκια. Ο αέρας ήταν συνέχεια γύρω στους 30 κόμβους.
Στην επιστροφή ξεκινήσαμε με τον μεγάλο φλόκο, αλλά γρήγορα φρεσκάρισε, έπρεπε να το είχαμε προβλέψει. Η αλλαγή στο J1 μας κόστισε αρκετά. Μετά όμως, “μέθοδος” λέγεται το κόλπο που εφαρμόζεται δύο φορές. Πάλι Α5 με μία μούδα, μέχρι τον Κάβο Ντόρο. Μετά φλόκο, και στον κόλπο της Καρύστου κοντά στο Μαντίλι το Α1, το μεγάλο μπαλόνι.Εκεί σταθήκαμε πολύ τυχεροί, επειδή τόσο ο αέρας της Καρύστου βγήκε δυνατός και ευνοϊκός, αλλά και το ρεύμα της Καρύστου μας πήγαινε τρένο. Βλέπαμε τους άλλους κοντά στην Άνδρο και Τζια να μένουν πίσω..Στη Μακρόνησο έκοψε τελείως ο αέρας.
Το ράλλυ αυτό θα μας μείνει αξέχαστο. Τόσο για την τουριστική πλευρά, που είχαμε μια εβδομάδα να γυρίσουμε και να απολαύσουμε το ωραίο και σημαντικό αυτό νησί, αλλά και ιστιοπλοϊκά που είχαμε την ευκαιρία να παλέψουμε με τους δυνατούς αέρηδες και να τα βγάλουμε πέρα χωρίς ζημιές η αβαρίες, μέσα σε έναν αφρό της πλώρης μπροστά από ένα τεράστιο αυλάκι της πρύμης.Η απογοήτευση ήταν όμως από τις λίγες συμμετοχές. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί; Έφυγαν οι λάτρεις της θάλασσας; Ένα ταξίδι εκατό μιλίων φαίνεται μεγάλο σήμερα; Γιατί μόνο Φάληρο – Αγκίστρι; Πιο πέρα δεν έχει;
Η λέξη ερασιτέχνης στον τίτλο δείχνει ότι θα τρέχουμε μόνο επειδή μας αρέσει η θάλασσα. Ποτέ δεν θα ζητήσω ούτε χορηγία ούτε επιδότηση.Είναι τελείως διαφορετική η χαρά να το κάνεις για το κέφι σου,για την αγάπη, για την περιπέτεια, από το να έχεις έναν χορηγό που σε πιέζει να τον προβάλλεις με καλύτερες θέσεις. Σίγουρα δεν θα έχουμε τα πιο καινούρια πανιά και τον πιο μοντέρνο εξοπλισμό,αλλά ο αφρός της πλώρης ίδιος είναι και η χαρά της περιπέτειας πολύ μεγαλύτερη, γιατί το κάνουμε μόνο για μας, αφανείς. Φέτος κατάλαβα το μεγαλείο του «λάθε βιώσας». Και έτσι θα συνεχίσω από εδώ και πέρα.
59o Ράλλυ Αιγαίου. Μία ιστορία πλεύσης στον μακροβιότερο αγώνα ανοικτής θαλάσσης
Ένας ακόμη ιστιοπλοϊκός μαραθώνιος τελείωσε με δυνατές συγκινήσεις, καλή παρέα και το καλύτερο αποτέλεσμα. Διαφορετικός από άλλες χρονιές όχι μόνο γιατί πραγματοποιήθηκε ένα μήνα νωρίτερα, στα μέσα Ιουνίου, αλλά γιατί οι διαδρομές που χαράχτηκαν είχαν πορεία και βάση εξόρμησης ένα νησί και μόνο: την μυροβόλο και ανεξερεύνητη Χίο, το νησί της μαστίχας. Η φετινή διοργάνωση του Ράλλυ Αιγαίου ήταν αφιερωμένη στη μνήμη της “Σφαγής της Χίου”,στη σφαγή δεκάδων χιλιάδων Ελλήνων από τους Οθωμανούς Τούρκους στις 30 Μαρτίου 1822, ως αντίποινα για την κήρυξη της επανάστασης.
Η εκκίνηση δόθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου της 11ης Ιουνίου από τη θαλάσσια περιοχή μπροστά από τον επιβλητικό ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο. Τα σκάφη χάραξαν πορεία προς την Βολισσό, σε μια απόσταση περίπου 105 ναυτικών μιλίων με μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες που ταλαιπώρησαν αρκετά τον στόλο. Με την άγρυπνη συνοδεία του πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού τα περισσότερα πληρώματα έφτασαν την επομένη το πρωί στη Χίο, όπου γνώρισαν τη χιώτικη φιλοξενία και απόλαυσαν παραδοσιακές γεύσεις του νησιού. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στη Χίο εκτός από όμορφες περιηγήσεις στα αξιοθέατα του νησιού, είχαν προγραμματιστεί να διεξαχθούν δύο ιστιοδρομίες, μία προς την ηρωική νήσο των Ψαρών και μία προς τη βραχονησίδα Βενέτικο στα νότια παράλια του νησιού. Οι τοπικές ιστιοδρομίες πραγματοποιήθηκαν με ισχυρούς βόρειους ανέμους που έφταναν, σε ορισμένα σημεία, και τα έξι μποφόρ. Ο αριθμός των συμμετοχών, αν και μικρότερος από προηγούμενες χρονιές, δεν επηρέασε καθόλου την αγωνιστική ένταση και τη διεκδίκηση μιας θέσης στο βάθρο που έμελλε – όπως σχεδόν τις περισσότερες φορές – να κριθεί στην τελευταία ιστιοδρομία, κατά την επιστροφή στο Σούνιο.
Το κάθε Ράλλυ Αιγαίου είναι μοναδικό. Μοναδικό όχι μόνο λόγω της διαφορετικής διαδρομής που ακολουθείται, αλλά λόγω του γεγονότος ότι το Αιγαίο πέλαγος είναι απρόβλεπτο και σε κάθε σημείο στροφής δεν γνωρίζει κανείς τι θα συναντήσει: το μικροκλίμα και η μορφολογία των νησιών επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τον θαλάσσιο στίβο.
Ο Αίολος, άλλοτε σύμμαχος στην προσπάθεια μας και άλλοτε εμπόδιο στα μίλια που πρέπει να διανύσουμε, μας θυμίζει πάντοτε ότι δεν είναι μόνο η ναυτοσύνη που δοκιμάζεται στον αγώνα αυτό, αλλά κυρίως η υπομονή και η αντοχή των νεύρων…, γιατί και όταν πιστεύει κανείς ότι μπορεί να ταξιδέψει καλύτερα και να τριμάρει σωστά τα πανιά του, χρειάζεται σύμμαχο τον Ποσειδώνα και την πίστη ότι θα βγει από τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει λόγω ‘κοψίματος’ αέρα, μπουνάτσας ή αστοχίας εξοπλισμού. Και η τύχη στους αγώνες αυτούς μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο. Και αν έρθει και ένα καλό ‘πλασάρισμα’ ή κάποια νίκη σε κάποιο μπράτσο, τότε αυτή θα είναι τόσο η επισφράγιση της προσωπικής προσπάθειας όσο και του πληρώματος που έκανε ό,τι μπορούσε και εκμεταλλεύτηκε όλες τις δυνατότητες πλεύσης, όπως και τις ικανότητες του σκάφους για τη συγκεκριμένη διαδρομή.
Για μια ακόμη χρονιά είχα την τιμή να τρέξω με το σκάφος της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, με πλήρωμα όχι μόνο καταξιωμένους ιστιοπλόους, αλλά και τεταρτοετείς δόκιμους που μόλις είχαν αποφοιτήσει από τη Σχολή και επέλεξαν μάλιστα οι ίδιοι να χρησιμοποιήσουν τις πολύτιμες μέρες της αδείας τους για να συμμετάσχουν στον ιστορικό αυτό θεσμό. Στόχος όλης της ομάδας ήταν και είναι πάντα να απολαύσουμε τη διαδρομή και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, να ευχαριστηθούμε πρώτα την ιστιοπλοΐα και σιγά – σιγά να παλέψουμε για την πρωτιά. Και τα καταφέραμε, κατακτώντας το βαρύτιμο κύπελλο, με το σκάφος “PEGA” στην αγωνιστική κατηγορία Performance ισοβαθμώντας στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης με το σκάφος “Velos” των ολυμπιονικών Τάκη Μάντη – Παύλου Καγιαλή.
Η τελετή της απονομής των βραβείων στη Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου απλά κλείνει την αυλαία μιας πολυήμερης προσπάθειας να δαμάσει κανείς το σκάφος και τις συνθήκες που επικράτησαν στο πέλαγος αλλά και τις σκέψεις του για τον αγώνα. Ανατρέχει λοιπόν σε όλες εκείνες τις στιγμές με χαμόγελο γιατί είναι αυτές που παραμένουν και όχι η όποια κακουχία ή άλλη δυσκολία που μπορεί να συναντήσει κανείς. Όταν ταξιδεύω στο Αιγαίο πέλαγος και βλέπω το σκάφος να ενώνεται με τα κρυστάλλινα νερά του και εγώ να ταυτίζομαι με το σκάφος, κάθε αρνητική σκέψη απομακρύνεται και όλα τα υπόλοιπα που με προβληματίζουν μένουν στη στεριά για να τα αντιμετωπίσω με καθαρότερο μυαλό στην επιστροφή. Συγχαρητήρια στην Οργανωτική Επιτροπή του ΠΟΙΑΘ που τόσα χρόνια δουλεύει ακούραστα με ζήλο και επιμονή και κατορθώνει να φέρει το Ράλλυ Αιγαίου πάντα πρώτο στην καρδιά των ιστιοπλόων ανοικτής θαλάσσης και μη, αναδεικνύοντάς το σε αληθινή γιορτή για το ναυταθλητισμό και τον θαλάσσιο τουρισμό.
Ραντεβού λοιπόν ξανά στην επετειακή 60η διοργάνωση στον ιστορικότερο ιστιοπλοϊκό θεσμό της χώρας, που με την παρουσία των ελληνικών πανιών στο Αιγαίο εξυπηρετεί εκτός από τον αγωνιστικό και εθνικό στόχο.
Για 7η χρονιά η Jotun Hellas επίσημος χορηγός του Ράλλυ Αιγαίου
Το 59ο Ράλλυ Αιγαίου πραγματοποιήθηκε και φέτος με μεγάλη επιτυχία εξασφαλίζοντας ακόμα μια φορά τη συμμετοχή έμπειρων πληρωμάτων, τα οποία και δοκιμάστηκαν στις ιδιαίτερες συνθήκες του Αιγαίου Πελάγους. Η φετινή διοργάνωση του Ράλλυ Αιγαίου
ήταν αφιερωμένη στη μνήμη της “Σφαγής της Χίου” (1822) και στο πρόγραμμα της συμπεριελάμβανε περιβαλλοντικές ενέργειες
με συμβολικό χαρακτήρα όπως ο καθαρισμός παραλίας της Χίου από τα πληρώματα σε συνεργασία με τη HELMEPA.
Το Ράλλυ Αιγαίου, ένας από τους μακροβιότερους ναυτικούς θεσμούς του τόπου μας, υποστήριξε για έβδομη συνεχή χρονιά ως επίσημος χορηγός, η Jotun Hellas. Ως ηγέτιδα εταιρεία χρωμάτων στον χώρο της ναυτιλίας, η Jotun Hellas στηρίζει
τις πρωτοβουλίες που ισχυροποιούν και αναδεικνύουν τη ναυτική παράδοση. Ο Δημήτρης Ζαρογιάννης, Marine Global
key Account Manager, ως εκπρόσωπος της Jotun Hellas παρευρέθηκε στα δρώμενα του Ράλλυ Αιγαίου και με ιδιαίτερη χαρά δήλωσε «θα θέλαμε να συγχαρούμε όλους όσοι συνέβαλαν στο να πραγματοποιηθεί με επιτυχία και αυτή τη φορά το Ράλλυ Αιγαίου. Πιστεύουμε και αισιοδοξούμε ότι θα είμαστε εδώ και για το 60ο επετειακό,υποστηρίζοντας τον θεσμό και την ελληνική ναυτοσύνη.»
Χορηγοί & υποστηρικτές
Χορηγός του αγώνα για 7η συνεχόμενη χρονιά, ήταν η πολυεθνική εταιρεία χρωμάτων JOTUN, που από το 2016 είναι δίπλα μας στον αγώνα. Υποστηρικτές ήταν οι εταιρείες, D. KORONAKIS S.A. ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές σχοινιών και αλυσίδων για τη ναυτιλία, η εταιρεία τεχνικής υποστήριξης σε ποντοπόρα πλοία TECHNAVA S.A., η Olympic Marine στο Λαύριο, η μπύρα ΝΗΣΟΣ από την Τήνο και το φυσικό μεταλλικό νερό ΖΑΓΟΡΙ. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΙ που μετέδιδε ανταποκρίσεις από την αγώνα, η εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, η αθλητική εφημερίδα SPORTIME και ο ιστότοπος της ομογένειας HDNΝΥ. Υποστηρικτής τεχνολογίας ήταν για μία ακόμα χρονιά η εταιρεία G4S, που με τον εξοπλισμό που παρέχει στα σκάφη του αγώνα κάνει εφικτή την εξ αποστάσεως παρακολούθησή τους σε πραγματικό χρόνο. Όλες οι ενέργειες για την προστασία του περιβάλλοντος έγιναν ακολουθώντας το slogan του ΠΟΙΑΘ “Να Σώσουμε Τις Θάλασσές Μας” και με τη συνεργασία της “Ελληνικής Ένωσης Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος” (HELMEPA). Να αναφέρουμε επίσης ότι συνδιοργανωτές του 59ου Ράλλυ Αιγαίου που διεξήχθη και φέτος με την υποστήριξη του Πολεμικού Ναυτικού, ήταν η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και ο Δήμος Χίου, ενώ συνεργαζόμενοι Όμιλοι ήταν ο Ναυτικός Όμιλος Χίου και o Ναυτικός Αθλητικός Όμιλος Λαυρεωτικής.
Διαγωνισμός Ζωγραφικής για 4η χρονιά!
Οπως τα τρία προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος ο χορηγός του αγώνα, η JOTUN, που έχει αγκαλιάσει αυτή την πρωτότυπη και μοναδική ιδέα για την ελληνική ιστιοπλοΐα, έδωσε τη δυνατότητα στα πληρώματα που συμμετείχαν στον αγώνα να αναδείξουν τις ζωγραφικές τους ικανότητες. Στόχος της ιδέας, όπως και έγινε ήταν η εκτύπωση της βραβευμένης ζωγραφιάς στο επίσημο μπλουζάκι του επόμενου Ράλλυ Αιγαίου, αφού πρώτα επιλεγεί μέσα από δημόσια ψηφοφορία στα social media.
Έτσι και φέτος περισσότεροι από εννέα αθλητές κάθισαν για αρκετές ώρες και χρησιμοποιώντας τα διάφορα είδη ζωγραφικής που η JOTUN φροντίζει να φτάσουν στον νησί σταθμό του αγώνα, που φέτος ήταν η ΧΙΟΣ, ξεδίπλωσαν τις ζωγραφικές και δημιουργικές τους ικανότητες. Για το επετειακό μπλουζάκι του 60ου Ράλλυ Αιγαίου τελικά επιλέχθηκε η ζωγραφιά του Εμμανουήλ Νασίουλα, Υποπλοίαρχου Μηχανικού του Πολεμικού Ναυτικού με καθήκοντα Α’ Μηχανικού στο πλοίο Γενικής Υποστήριξης Άτλας Ι. που ακολουθούσε το 59ο Ράλλυ Αιγαίου. Αξίζει να αναφέρουμε ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ιδέας αυτής, ζωγράφισαν δύο μέλη
του πληρώματος του πλοίου συνοδείας, όπως ο Κυβερνήτης Αντιπλοίαρχος Γεώργιος Μπερσίμης ΠΝ και ο αξιωματικός που στέφθηκε και νικητής. Τα ζωγραφικά είδη που δεν χρησιμοποιήθηκαν από του ιστιοπλόους– καλλιτέχνες, όπως έγινε και τα προηγούμενα χρόνια, παραχωρήθηκαν από τη διοργάνωση στο δημοτικό σχολείο Βολισσού.