Το Διεθνές Ιστιοπλοϊκό Ράλλυ Αιγαίου είναι ένας ιστιοπλοϊκός αγώνας με μεγάλη ιστορία που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τον ΠΟΙΑΘ (Πανελλήνιος Όμιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης). Είναι το παλαιότερο και λαμπρότερο ιστιοπλοϊκό γεγονός στον ελληνικό χώρο και χαρακτηρίζεται ως θαλάσσιος Μαραθώνιος
Από το 1964 συγκεντρώνει αγωνιζόμενους από όλο τον κόσμο αλλά και ολόκληρη την Ελλάδα.
Κάθε χρόνο τα περισσότερα ελληνικά σκάφη δίνουν το παρών στη γραμμή εκκίνησης. Ο αγώνας του Ράλλυ Αιγαίου είναι μία σειρά τριών ή τεσσάρων ιστιοδρομιών ανοικτής θαλάσσης, με αφετηρία ή και κατάληξη τον Φαληρικό Όρμο κατά κανόνα και ενδιάμεσους σταθμούς νησιά του Αιγαίου. Από τον καιρό που το ιστορικό Θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ μεθορμίσθη ως ναυτικό μουσείο στο Παλαιό Φάληρο, η εκκίνηση του αγώνα δίδεται συμβολικά πλέον από τον προ του Θωρηκτού θαλάσσιο χώρο.
Το συνολικό μήκος των διαδρομών κάθε Ράλλυ Αιγαίου ποικίλει αναλόγως της θέσεως των νησιών που έχουν επιλεγεί κάθε χρόνο ως ενδιάμεσοι σταθμοί και κυμαίνεται μεταξύ 350 και 500 ναυτικών μιλίων περίπου. Στους αγώνες του Ράλλυ Αιγαίου παίρνουν μέρος ιστιοφόρα σκάφη, με μεγάλη ποικιλία μήκους και ιστιοφορίας, τα οποία κατατάσσονται σε σκάφη που σχεδιάστηκαν κυρίως για αγώνες και σκάφη θαλασσοπορίας. Επειδή όμως τα σκάφη είναι ανόμοια, ο μεταξύ τους συναγωνισμός γίνεται δυνατός με τη βοήθεια συστήματος ισοζυγισμού, το οποίο είναι συνάρτηση του βαθμού ικανότητος του κάθε σκάφους.
Διοργανώνεται την καλύτερη εποχή λόγω των ιδανικών συνθηκών που επικρατούν στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου. Τοπικοί άνεμοι, αλλά και μελτέμια εντάσεως 20-30 κόμβους φυσούν σταθερά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο ήλιος λούζει τη καταγάλανη θάλασσα και το καλοκαίρι βρίσκεται στην αρχή του, με θερμοκρασίες γύρω στους 30 βαθμούς.
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην επιτυχία του Ράλλυ είναι η φυσική ομορφιά και το τοπικό χρώμα των νησιών που επισκέπτεται ή παραπλέει το Ράλλυ κάθε χρόνο. Τα παραδοσιακά Ελληνικά νησιά με τη γραφικότητά τους και τους φιλόξενους κατοίκους, προσφέρουν την ευκαιρία χαλάρωσης και ηρεμίας κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Στην αρχική της μορφή η διοργάνωση ήταν ένα αυστηρά αγωνιστικό γεγονός. Με την πάροδο των ετών και λόγω της άρτιας οργάνωσης και της μεγάλης συμμετοχής ελληνικών και ξένων σκαφών, μετεξελίχθη σε μία γενικότερης σημασίας ναυτική εκδήλωση άμεσα συνδεδεμένη με τα νησιά του Αιγαίου και την ναυτική μας παράδοση. Προς την κατεύθυνση αυτή αποφασιστικής σημασίας ήταν η συμβολή του Πολεμικού Ναυτικού. Η διάθεση του ιστορικού Θωρηκτού ΑΒΕΡΩΦ για την συγκέντρωση των Κυβερνητών (Skipper' s Meeting) και η εκδήλωση υποδοχής ελληνικών και ξένων πληρωμάτων, η συνοδεία πολεμικού πλοίου κατά την διάρκεια των αγώνων, ο συντονισμός και η διάθεση τοπικών μέσων για την υποδοχή των σκαφών στα νησιά του Αιγαίου, η διοργάνωση τοπικών ναυτικών εορτών με την συμμετοχή του νησιώτικου πληθυσμού και η σύνδεση με την ελληνική ναυτική παράδοση καθώς και η τελετή απονομής των επάθλων και η δεξίωση στην Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου, με την παρουσία πέραν των πολιτικών αρχών και όλης της ηγεσίας του Πολεμικού Ναυτικού κατά τις εκδηλώσεις αυτές, βοήθησε αποφασιστικά να αποκτήσει η διοργάνωση μεγάλο κύρος και δημοσιότητα.
Λόγω του γεγονότος αυτού το Ράλλυ Αιγαίου προσελκύει επί σειρά ετών ελληνικές και ξένες εταιρίες που αναλαμβάνουν την χορηγία της διοργανώσεως.
Προηγούμενες διοργανώσεις
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ
GALLERY
ΑΦΙΣΑ
Φάληρο - Σύρος
Σύρος – Ίος
Ίος - ΣούνιοΣούνιο – Βολισσός
Βολισσός – ( Περίπλους Βραχονησίδας Βενέτικο ) - Βολισσός
Βολισσός – ( Περίπλους σημαδούρας στα Ψαρά ) - Βολισσός
Βολισσός – ΣούνιοΣαλαμίνα – Σταυρονήσι αριστερά (Βαθμολογική πόρτα) - Παραπόλα αριστερά - Σούνιο
Φάληρο – σημαντήρας στο Ατσιγκανόκαστρο Φοίνικα Σύρου δεξιά (Βαθμολογική πόρτα) - Σίφνος δεξιά - Κιτριανή δεξιά - ΣούνιοBullet - Encode GRE 76R
368.67NM
42:26:02
Φάληρο - Βρ.Σταυρός (ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΡΤΑ) - Βρ.Παραπολα αριστερά - Βουλιαγμένη
Φάληρο - Ακρ. Αγ. ∆ημήτριος Κύθνου (ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΡΤΑ) - Βρ. Πιπέρι αριστερά - Κύθνος αριστερά - Σούνιο