57ο Ράλλυ Αιγαίου: Μία challenge διαδρομή
«Μίλα. Έχουμε τόση θάλασσα μπροστά μας. Εκεί που τελειώνουμε εμείς αρχίζει η θάλασσα», έχει γράψει η Κική Δημουλά, και το φετινό Ράλλυ Αιγαίου, όπως κάθε χρόνο, έχει… πολύ θάλασσα μπροστά του.
Για ακόμη μία χρονιά επιβεβαιώνει τη φήμη του ως ο αγώνας με τις περισσότερες προκλήσεις και ιδιαιτερότητες. Θα διασχίσει από άκρη σε άκρη το Αιγαίο μας, θα έχει νυχτερινή πλεύση, θα επισκεφτεί δύο πανέμορφα νησιά, θα δοκιμαστεί στο Ικάριο, και για να παραφράσουμε το ποίημα της αείμνηστης ποιήτριας εκεί που αρχίζει ένας αγώνας του Ράλλυ Αιγαίου αρχίζει και η θάλασσα γιατί
θάλασσα είναι οι άνθρωποι της.
Το νησί του Ίκαρου, η Ικαρία, θα αποτελέσει τον πρώτο σταθμό του 57ου Ράλλυ Αιγαίου. Κατά τη διάρκεια της πρώτης κούρσας,
η αδρεναλίνη αναμένεται να αποτελέσει συνεπιβάτη των αγωνιζόμενων. Θα είναι η πρώτη φορά που θα επισκεφτεί η διοργάνωση το νησί και οι συμμετέχοντες αναμένεται να απολαύσουν τις στιγμές σε αυτό, πάντα σε χαλαρούς ρυθμούς καθώς «άγχος και
ταλαιπωρία δε χωρούν στην Ικαρία». Επόμενος σταθμός θα είναι η Φολέγανδρος «με το παντοτινό αγέρι» ο «διάπυρος κόκκυγας
της Ευρώπης», όπως έχει γράψει ο Γερμανός συγγραφέας Mirko Bonne. Τερματισμός και εφέτος θα είναι στο Σούνιο, στον κατά τον
λόρδο Βύρωνα, «μαρμάρινο βράχο». Και για να δανειστούμε φράσεις από την ποίηση του λόρδου Βύρωνα, του Αιγαίου το
κύμα θα κάνουν σύντροφο τους οι ιστιοπλόοι, αυτό θα τους ακούει και αυτοί θα προσπαθούν να το αποκρυπτογραφήσουν. «Σίγουρα θα είναι κάτι το διαφορετικό. Πρόκειται για μία διαδρομή που δεν έχει ξαναγίνει. Δεν μπορούν να γίνουν προβλέψεις γιατί δεν
την έχουμε ξανακάνει. Η διαδρομή προς την Ικαρία αποτελεί challenge. Όλοι ξέρουμε ότι όταν επικρατεί μελτέμι στο Αιγαίο, στο Ικάριο εμφανίζει την μεγαλύτερη ένταση. Εγώ πάντα ήμουν υπέρ των λιγότερων σταθμών στον αγώνα και ελπίζω κάποια στιγμή ότι θα γίνεται μόνο με έναν. Επίσης, ελπίζω ότι η Επιτροπή Αγώνα θα εκτιμήσει σωστά τη διαδρομή και θα υιοθετήσει σύστημα έκδοσης αποτελεσμάτων που θα δίνει ίσες δυνατότητες σε όλα τα σκάφη», δήλωσε στον “Ιστιοπλοϊκό Κόσμο” ο ολυμπιονίκης και πολυδιακριθείς του Ράλλυ Αιγαίου Δημήτρης Δεληγιάννης, κυβερνήτης στο “Bullet Encode”.
Το 56ο Ράλλυ Αιγαίου κατέκτησε το σκάφος της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων. «Και εφέτος θα έχουμε μία δύσκολη κι απαιτητική
διαδρομή, αντιπροσωπευτική του ύφους της διοργάνωσης, με δύο πανέμορφα νησιά – σταθμούς. Με δύο πολύ μεγάλα σκέλη, με “πόρτες” ώστε να αποτυπώνεται καλύτερα η απόδοση των σκαφών καθ΄όλη τη διάρκεια τους. Το πέρασμα του Ικάριου Πελάγους καθιστά το πρώτο σκέλος της διαδρομής ακόμη πιο ιδιαίτερο και δύσκολο», τόνισε ο εκ των κυβερνητών του σκάφους της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων Δημήτρης Σουβαλτζής.Σε… ρότα Αιγαίου θα βρεθεί για ακόμη μία χρονιά το πλήρωμα του “Optimum”. Η παλαιά γενιά θα συνδυαστεί για άλλη μία φορά με νέους ιστιοπλόους και αναμένεται να είναι μέσα στους διεκδικητές του τίτλου. «Ο Πανελλήνιος Όμιλος Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θαλάσσης έχει σχεδιάσει μία ενδιαφέρουσα διαδρομή, την οποία περιμένουμε να την κατακτήσουμε και να επισκεφτούμε τόσο τον Άγιο Κήρυκο και την Ικαρία όσο και την όμορφη Φολέγανδρο με την καταπληκτική Χώρα. Θα είναι ένα Ράλλυ Αιγαίο… με τα όλα του», υπογράμμισε ο Περικλής Λιβάς, εκ των κυβερνητών του σκάφους.
Ένα ακόμη Ράλλυ θέλει να βάλει στο βιογραφικό του ο αιώνιος έφηβος της διοργάνωσης, ο Στέλιος Μπόνας. «Πρόκειται για πολύ όμορφα νησιά. Η διαδρομή είναι ενδιαφέρουσα και αξίζει τον κόπο. Η Φολέγανδρος βρίσκεται μέσα στην καρδιά μου», μας είπε ο κυβερνήτης του “Alter Ego”. Ενθουσιασμένος από τη διαδρομή είναι άλλος ένας λάτρης του Αιγαίου ο Παύλος Κούρκουλος. Με το σκάφος του “Απήδαλος Ναυς” θα βρεθεί για πρώτη φορά σε αυτή τη ρότα: «Μου αρέσει το πρώτο μπράτσο επειδή είναι μεγάλο και έχει και νύχτα. Αυτό είναι το Ράλλυ Αιγαίου. Κροσάρισμα στο Πέλαγος. Δεν έχουμε πάει ποτέ εκεί και ανυπομονώ να ανοίξουμε πανιά». «Διαδρομή challenging», χαρακτήρισε τη διοργάνωση και ο συγκυβερνήτης του “Bullet Encode”, ο Σίμος Καμπουρίδης. «Πρόκειται για διαδρομή challenging. Δεν μπορώ να τη χαρακτηρίσω διαφορετικά. Το κροσάρισμα του Ικάριου μπορεί να κρύβει πολλές θετικές ή αρνητικές εκπλήξεις. Η θέση του λιμανιού στο πίσω μέρος του νησιού δεν θα είναι πολύ εύκολη στην προσέγγιση. Οι ιστιοπλοϊκοί μύθοι λένε ότι κάτω από την Ικαρία “βρέχει πέτρες”. Μπορεί να φτάσεις μέχρι εκεί και 15 μίλια πριν από το νησί να σταματήσεις. Είναι κάτι… σαν το τρίγωνο των Βερμούδων. Στη διαδρομή Ικαρία – Φολέγνδρος δε θα φύγουμε εύκολα. Θα κροσάρουμε το κεντρικό Αιγαίο, κάτι γνώριμο, αλλά η προσέγγιση στη Φολέγανδρο θέλει καλό navigation, λόγω της ιδιομορφίας της περιοχής καθώς έχει πολλά βράχια και ξέρες. Για ακόμη μία χρονιά, το Ράλλυ Αιγαίου έχοντας την ιδιαιτερότητα να αλλάζει κάθε χρόνο διαδρομή θα είναι κάτι πολύ όμορφο για όλους εμάς που απολαμβάνουμε να πλέουμε στα καταγάλανα νερά του Αιγαίου μας», υπογράμμισε ο ιστιοπλόος.
Λάτρης της ιστιοπλοΐας και του Αιγαίου Πελάγους, ο ναύαρχος ε/α Κωνσταντίνος Μανιουδάκης με τη νεανική του ομάδα θα χαράξουν, αρχικά, ρότα με τον “Κορμοράνο” από την Κρήτη για τον Πειραιά, και, ύστερα, θα ενσωματωθούν στον στόλο του Ράλλυ Αιγαίου. «Θα είναι η πρώτη φορά που θα πάμε με τον αγώνα στην Ικαρία. Το Ικάριο Πέλαγος το έχουμε γνωρίσει σε όλες τις φάσεις του. Καιρός είναι να δούμε και το λιμάνι του νησιού από το οποίο πήρε το όνομά του. Μου αρέσουν οι μεγάλες ιστιοδρομίες και αυτές είναι που κάνουν τη διοργάνωση να ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες. Πρέπει να τις διατηρήσουμε. Ανυπομονώ να φτάσει ο αγώνας», δήλωσε στον “Ιστιοπλοϊκό Κόσμο” ο κ. Μανιουδάκης. Τελευταία διαδρομή θα είναι από τη Φολέγανδρο στο Σούνιο. Με θέα τις Καβοκολώνες που μοιάζουν… να ευδοκιμούν στον θαλασσινό αέρα οι άνθρωποι της θάλασσας θα ολοκληρώσουν ακόμη μία περιπέτεια στο Πέλαγος που ποτέ δεν είναι ίδιο και πάντα γι΄αυτούς θα αποτελεί challenge.